Wymeldowanie /obywatele polscy i cudzoziemcy/
Wymeldowanie /obywatele polscy i cudzoziemcy/
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego oraz także w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. http://epuap.gov.pl/wps/portal.
Wymagane dokumenty
· Dowód osobisty albo paszport.
Dla cudzoziemca: paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Państwa EFTA oraz Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.
- Wypełniony formularz zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika:
- Pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania;
- Dowód osobisty pełnomocnika lub paszport;
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu.
Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Spraw Obywatelskich
pok. 228, 229
tel. 22 5122262 , 22 5122263 lub 22 5122265
1. Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązana jest wymeldować się. Dokonuje tej czynności w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport, albo w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL przez organ gminy pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru. http://epuap.gov.pl/wps/portal.
2. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).
3. Jeżeli dane zgłoszone do wymeldowania budzą wątpliwości o wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej.
4. Organ gminy z urzędu lub na wniosek wydaje decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego albo czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
5. Obywatel polski, który wyjeżdża z kraju z zamiarem stałego pobytu poza granicami, jest obowiązany zgłosić swój wyjazd . Zgłoszenie takie skutkuje wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego i czasowego. Natomiast jeżeli wyjeżdża poza granice , bez zamiaru pobytu stałego, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, jest obowiązany zgłosić swój wyjazd oraz powrót. W/w zgłoszeń dokonuje się najpóźniej w dniu opuszczenia miejsca pobytu stałego lub czasowego w formie pisemnej lub w organie gminy, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport, albo w formie dokumentu elektronicznego, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru. http://epuap.gov.pl/wps/portal.
Opłaty
Czynności wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej .
Opłaty skarbowej należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Mazowieckim nr: 35 8009 1062 0016 4119 2007 0001.
Opłatę można uiścić w Mazowieckim Banku Spółdzielczym przy ul. Targowej 1/3 w Nowym Dworze Mazowieckim.
Termin i sposób załatwienia
Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.
PODSTAWA PRAWNA
1.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm. ).
2.Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r . poz. 1191 ze zm.).
3.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.).
4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r . poz. 2070 ze zm.).
5. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 2411 ze zm.).
Tryb odwoławczy
BRAK
Pliki do pobrania:
formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego + klauzula RODO
formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego + klauzula RODO