Wymeldowanie /obywatele polscy i cudzoziemcy/

Wymeldowanie /obywatele polscy i cudzoziemcy/

Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego  można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego oraz  także w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. http://epuap.gov.pl/wps/portal.

Wymagane dokumenty

·         Dowód osobisty albo paszport.

Dla cudzoziemca: paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Państwa EFTA oraz Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.

  • Wypełniony formularz zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego

            W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika:

  • Pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania;
  • Dowód osobisty pełnomocnika lub paszport;

Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego  można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu.

Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Spraw Obywatelskich
pok. 228, 229

tel. 22 5122262 , 22 5122263  lub 22 5122265

1.      Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego  przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązana jest wymeldować się. Dokonuje tej czynności w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport, albo  w formie dokumentu elektronicznego na formularzu  umożliwiającym wprowadzenie danych do rejestru PESEL  przez organ gminy pod warunkiem otrzymania  urzędowego poświadczenia odbioru. http://epuap.gov.pl/wps/portal.

2.      Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).

3.      Jeżeli dane zgłoszone do wymeldowania budzą wątpliwości o  wymeldowaniu rozstrzyga organ gminy w drodze decyzji administracyjnej.

4.      Organ gminy z urzędu lub na wniosek wydaje decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego albo czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.

5.      Obywatel polski, który wyjeżdża z kraju z zamiarem stałego pobytu poza granicami, jest obowiązany zgłosić swój wyjazd . Zgłoszenie takie skutkuje wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego i czasowego. Natomiast  jeżeli  wyjeżdża poza granice , bez zamiaru pobytu stałego, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, jest obowiązany zgłosić swój wyjazd oraz powrót. W/w zgłoszeń  dokonuje się najpóźniej w dniu opuszczenia miejsca pobytu stałego  lub czasowego  w formie pisemnej lub w organie gminy, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport, albo w formie dokumentu elektronicznego, pod warunkiem otrzymania urzędowego poświadczenia odbioru. http://epuap.gov.pl/wps/portal.

 Opłaty

Czynności wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.

Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej .

Opłaty skarbowej należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Mazowieckim  nr: 35 8009 1062 0016 4119 2007 0001.

Opłatę można uiścić w Mazowieckim Banku Spółdzielczym przy ul. Targowej 1/3   w Nowym Dworze Mazowieckim.


Termin i sposób załatwienia
Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.

PODSTAWA PRAWNA

 

1.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm. ).

2.Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r . poz. 1191 ze zm.).

3.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 1923 ze zm.).

4. Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r . poz. 2070 ze zm.).

5. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r. poz. 2411 ze zm.).

Tryb odwoławczy
BRAK


 

Pliki do pobrania:

formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu czasowego klauzula RODO

formularz zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego + klauzula RODO

Pełnomocnictwo  + klauzula RODO

www.obywatel.gov.pl

Wytworzył:
Maria Stawicka
(2022-07-13)
Udostępnił:
Bańbura Sebastian
(2015-03-05 12:25:32)
Ostatnio zmodyfikował:
Bańbura Sebastian
(2022-07-13 15:07:23)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki