Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców
Udostępnienie danych z rejestru pesel i rejestru mieszkańców.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek, na załączonym formularzu / wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru pesel oraz rejestru mieszkańców /
- Wykazanie interesu prawnego do pozyskania danych z w/w rejestrów oraz dołączenie do wniosku dokumentów świadczących o interesie prawnym w pozyskaniu danych
- Uwiarygodnienie interesu faktycznego, w przypadku niewykazania interesu prawnego w otrzymaniu danych
- Dowód dokonania opłaty.
Miejsce złożenia dokumentów
Wydział Spraw Obywatelskich
pok. 228,229
tel. 22 5122262, 22 5122263 lub 22 5122265
Opłaty
Opłata za udostępnienie jednostkowych danych (dane dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem zgromadzonych w rejestrze mieszkańców wynosi 31 zł.
Opłata ta stanowi dochód budżetu państwa.
Opłaty w wysokości 31 za udostępnienie danych należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Mazowieckim nr: 88 8009 1062 0016 4106 2007 0003.
Natomiast opłaty skarbowa w wysokości 17 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa), gdy strona działa przez pełnomocnika, należy dokonać na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Mazowieckim nr: 35 8009 1062 0016 4119 2007 0001.
Opłaty można uiścić w Mazowieckim Banku Spółdzielczym przy ul. Targowej 1/3 w Nowym Dworze Mazowieckim.
Udostępnienie danych z rejestru pesel/mieszkańców uzyskuje się po złożeniu wypełnionego formularza wniosku lub po przesłaniu zapytania o informację o danych z ww. rejestru drogą korespondencyjną - w terminie do 7 dni od daty wpływu wniosku.
Wnosząc o udostępnienie danych z ww. rejestru należy wykazać interes prawny żądania udostępnienia danych (wskazanie przepisu prawa materialnego, na podstawie którego wnioskodawca jest uprawniony do żądania udostępnienia wskazanych przez siebie danych z ww. rejestru lub załączyć dokumenty potwierdzając ten interes. Przykładowe sytuacje wskazujące na posiadanie interesu prawnego to: przysługujące wierzytelności, wezwanie sądowe lub komornicze do podania określonych danych w związku z prowadzonym postępowaniem sądowym lub komorniczym ) lub przy niemożności wykazania interesu prawnego - wykazanie interesu faktycznego w otrzymaniu danych z ww. rejestru, a także należy wskazać informacje o osobie umożliwiające wyszukanie jej w rejestrze mieszkańców, a ponadto należy wskazać jakie dane mają być udostępnione.
Odmowa udostępnienia danych z ww. rejestru następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Dane osoby zmarłej niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia uzyskuje się bezpłatnie po złożeniu wniosku o udostępnienie danych.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz. U. z 2022 r., poz. 1191 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2021r. poz. 1923 ze zm.).
- Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r., poz. 2070 ze zm.).
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Mazowieckiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Burmistrza Miasta Nowy Dwór Mazowiecki.
Wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL + klauzula RODO