123/2015
Zarządzenie nr 123/2015
Burmistrza Miasta Nowy Dwór Mazowiecki
z dnia 8 września 2015 r.
w sprawie: określenia zasad i trybu głosowania w ramach Budżetu Obywatelskiego dla Miasta Nowy Dwór Mazowiecki.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 1 i 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2013 poz. 594 z późn. zm.) oraz w związku z § 4 pkt. 4 załącznika do Zarządzenia nr 93/2015 z dnia 30 czerwca 2015 r. ze zmianami zarządza się, co następuje:
§ 1
Określam zasady i tryb głosowania w ramach Budżetu Obywatelskiego dla Miasta Nowy Dwór Mazowiecki w postaci załącznika do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz
/-/ Jacek Kowalski
Załącznik do Zarządzenia nr 123/2015 z dnia 8 września 2015 r.
Zasady i tryb głosowania w ramach Budżetu Obywatelskiego dla Miasta Nowy Dwór Mazowiecki
§1
Postanowienia ogólne
- Przedmiotem głosowania jest wybór projektów do realizacji w ramach Budżetu dla Miasta Nowy Dwór Mazowiecki na 2016 rok spośród projektów ujętych w załączniku nr 1.
- Prawo do głosowania mają osoby, które najpóźniej w dniu głosowania ukończyły 16 rok życia i są zameldowane w Nowym Dworze Mazowieckim, zwane dalej Głosującymi.
- Głosujący zobowiązani są do oddania głosu osobiście.
§2
Sposób i czas trwania głosowania
1. Głosowanie odbywać się będzie przez Internet od północy z 13 na 14 września 2015 r. do północy z 20 na 21 września 2015 r.
2. Adres właściwej strony internetowej umożliwiającej głosowanie zostanie podany w sposób zwyczajowo przyjęty.
3. Opis procedury głosowania przez Internet stanowi załącznik nr 2.
4. Osobom, które nie mają możliwości oddania głosu przez Internet z powodu braku dostępu do Internetu lub jakiegokolwiek innego powodu 19 września 2015 r. w godz. 9.00-16.00 udostępni się niezbędne do oddania głosu narzędzia w następujących lokalizacjach:
a. Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim, ul. Zakroczymska 30 (w pobliżu głównego wejścia do Urzędu);
b. Szkoła Podstawowa nr 7 w Nowym Dworze Mazowieckim, ul. Młodzieżowa 1 (w pobliżu głównego wejścia do Szkoły);
c. Zespół Szkół nr 3 w Nowym Dworze Mazowieckim, ul. Szkolna 3 (w pobliżu głównego wejścia do Szkoły);
d. Zespół Szkół nr 4 w Nowym Dworze Mazowieckim, ul. Bema 312 (świetlica/czytelnia w pobliżu głównego wejścia do Szkoły).
5. W przypadku głosowania opisanego w pkt. 4 obowiązuje procedura, której opis stanowi załącznik nr 2.
§3
Wyniki głosowania
1. W wyniku głosowania powstanie „Lista zadań” uporządkowana według liczby oddanych głosów, od zadania z największą do zadania z najmniejszą liczbą głosów. Do projektu budżetu na 2016 r. wpisane będą te zadania, których suma ogółem – licząc od pierwszego nie przekroczy kwoty 500 000 zł.
2. W przypadku takiej samej liczby głosów kolejność przez głosowanie ustali Komisja.
3. Wyniki głosowania podane zostaną do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty.
§4
Głosowanie w przypadku awarii systemu do głosowania
1. W przypadku wystąpienia awarii systemu do głosowania informacja o awarii podanie zostana niezwłocznie do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty, a głosowanie zostanie przerwane.
2. Wznowienie głosowania odbędzie się 26 września 2015 r. w godz. 9.00-20.00 w lokalizacjach wskazanych w § 2 ust. 4.
3. Wznowione głosowanie odbywać się będzie za pomocą papierowego formularzy, którego wzór stanowi załącznik nr 3.
4. Wznowione głosowanie możliwe będzie jedynie dla osób, które nie oddały głosu w sposób opisany w § 2. Głosy oddane ponownie będą nieważne.
5. Nad poprawnością głosowania w przypadku awarii systemu do głosowania czuwać będzie Komisja.