Deklaracja Dostępności
Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Mazowieckim.
Urząd Miejski w Nowym Dworze Mazowieckim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.bip.nowydwormaz.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Powody niezgodności z ustawą:
- część dokumentów PDF nie jest poprawnie odczytywana przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.) lub są to skany dokumentów. Redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie.
- brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów.
- dokumenty zawierające informacje finansowe (np. zmiany w planie finansowym dochodów i wydatków budżetowych Urzędu Miejskiego, zmiany Uchwał Budżetowych Miasta Nowy Dwór Mazowiecki mogą być nieprawidłowo odczytywane przez programy dla osób niewidzących, zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej.)
- cześć tabel umieszczonych w serwisie może być niewłaściwie odczytywana przez programy dla osób niewidzących.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia:
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Sebastian Bańbura.
- E-mail: sebastian.banbura@nowydwormaz.pl
- Telefon: 5122205
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Rzecznik Praw Obywatelskich
- Adres: al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa
- E-mail: BIURORZECZNIKA@BRPO.GOV.PL
- Telefon: 225517791
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Wejście do budynku zaopatrzone w pochylnię. Drzwi bez mechanizmu automatycznego otwierania drzwi.
Budynek nie posiada windy. Bezpośrednio na parterze budynku znajduje się punkt podawczy wyposażony w mobilną pętlę indukcyjną. Dla osób niepełnosprawnych możliwa jest obsługa na parterze budynku. (sala ślubów Urzędu Stanu Cywilnego).
Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajduję się bezpośrednio przed budynkiem.
W budynku Urzędu Miejskiego w Nowym Dworze Mazowieckim jest przenośna pętla indukcyjna.
Istnieje możliwość wstępu z psem asystującym.
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
W budynku Urzędu Miejskiego nie ma toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Inne informacje i oświadczenia
Istnieje możliwość wstępu z psem asystującym.