uchwała RM 163/07
Uchwała Nr XVII/163 /2007
Rady Miejskiej w Nowym Dworze Mazowieckim
z dnia 20 grudnia 2007 r.
w sprawie: uchwalenia budżetu miasta Nowy Dwór Mazowiecki na rok 2008.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 24 ust. 11, art. 165, art. 166, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.). Rada Miejska w Nowym Dworze Mazowieckim uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu miasta w wysokości 72.277.342 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
1. Wydatki budżetu miasta w wysokości 89.277.342 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 - 2010 zgodnie z załącznikiem nr 3 i wydatki na zadania inwestycyjne w 2008 roku zgodnie z załącznikiem nr 3a.
§ 3
1. Deficyt budżetu miasta w wysokości 17.000.000 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych kredytów.
2. Przychody budżetu w wysokości 17.250.000. zł, rozchody w wysokości 250.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 500.000 zł.
2) celową w wysokości - 2.289.980 zł.
a/ z przeznaczeniem na wydatki bieżące dla działu 801 – Oświata i wychowanie i działu 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, na pokrycie kosztów funkcjonowania szkół i przedszkoli w kwocie 2.000.000 zł.
b/rezerwa celowa zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w kwocie - 289.980 zł.
§ 5
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 6
Ustala się dochody w kwocie 300.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 300.000 zł na realizację zadań określonych w Miejskim Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Narkomanii i Przeciwdziałania Przemocy:
1/ na przeciwdziałanie alkoholizmowi wydatki w kwocie - 285.000 zł.,
2/ na zwalczanie narkomani wydatki w kwocie - 15.000 zł.,
zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 7
1. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie dla zakładu budżetowego:
1) przychody - 2.608.000 zł.
2) wydatki - 2.608.000 zł.
zgodnie z załącznikiem nr 8.
2. Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych:
1) przychody - 1.333.229 zł.
2) wydatki - 1.334.229 zł.
zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 8
1. Dotacje podmiotowe dla :
1) gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 1.143.614 zł,
2) działających na terenie gminy niepublicznych przedszkoli w wysokości - 220.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
2. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 304.000 zł, zgodnie załącznikiem nr 11.
§ 9
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 2.603.000 zł.
2) wydatki - 2.603.000 zł.
zgodnie z załącznikiem nr 12 stanowiącym zestawienie przychodów i wydatków gminnego funduszu.
§ 10
1. Przyjmuje się plan finansowy dochodów z zakresu administracji rządowej zgodnie z załącznikiem nr 13.
2. Dochody powyższe podlegają zwrotowi do budżetu państwa.
§ 11
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 510.000 zł;
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 17.400.000 zł;
3) spłatę wcześniej zaciąganych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek w kwocie 265.000 zł.
§ 12
1. Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 510.000 zł,
2) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne do wysokości określonej w załączniku nr 3,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku na łączną kwotę 5.000.000 zł,
c) wykraczających poza rok budżetowy i wynikających z tytułu umów wieloletnich do kwoty łącznej 3.000.000 zł. nie obciążających jednak każdego budżetu lat następnych powyżej 1.000.000 zł. na realizację wydatków bieżących w zakresie:
- ochrony mienia,
- ubezpieczeń majątkowych,
- usług serwisowych oprogramowania,
- stypendiów Burmistrza,
- innych niezbędnych do realizacji ustawowych zadań.
3) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku 2009, w ramach kwoty, o której mowa w pkt 2 lit. b.
4) dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
5) udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 1.000.000 zł,
6) udzielania w roku budżetowym poręczeń i gwarancji do łącznej kwoty 1.000.000 zł,
7) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
8) określenia zasad wykonywania budżetu w zakresie udzielania zaliczek przez kierowników jednostek budżetowych dla pracowników.
2. Upoważnia się Dyrektora Miejskiego Zakładu Oczyszczania do dokonywania w planie finansowym zakładu budżetowego innych zmian, niż określone w art. 24 ust. 10 ustawy o finansach publicznych z dnia 30 czerwca 2005 r. ( Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.), pod warunkiem, że nie spowodują one zmniejszenia wpłat do budżetu, ani zwiększenia dotacji z budżetu.
§ 13
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłat na koniec 2008 roku i lata następne.
§ 14
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego oraz ogłoszeniu.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Krzysztof Bisialski